Nepremeškajte žiadnu e-mail marketingovú novinku. Sledujte Boldem blog.

Prejsť na blog
Všetky články

Trendy v e-mail marketingu 2021

Prečítajte si, ktoré témy budú tento rok e-mailingu vládnuť. Pripíšete si určite bonusové body, keď o nich budete vedieť.

Trendy v e-mail marketingu 2021

Trendy v marketingu sa menia každú chvíľu a o e-mail marketingu to platí dvojnásobne. Spísali sme niekoľko hlavných tém, okolo ktorých sa tento rok bude e-mailing točiť.

Umelá inteligencia

Dát o ​​zákazníkoch, ich správaní a pohybe na internete je k dispozícii viac než dosť. A práve s ich triedením, vyhodnocovaním a následnou automatizáciou pomáha umelá inteligencia. Hoci ide o veľkú tému, nie zďaleka pre každého je to nevyhnutná investícia. Záleží predovšetkým na finančných možnostiach a z nich vychádzajúcej marketingovej stratégii. V budúcnosti sa však predpokladá trend stúpajúcej dôležitosti umelej inteligencie nielen v e-mail marketingu. Strojové učenie dnes dokáže študovať nákupné správanie zákazníka a na jeho základe ponúkať relevantné produkty v e-mailingu.

Automatizácia

Každý už o nich určite niekedy počul a tento fenomén prechádza v posledných rokoch i do e-mail marketingu. Automatizácie majú význam hneď na niekoľkých frontoch. Nielenže nemusíte všetko odosielať ručne, ale možno vďaka nim vystavať stratégie, založené na správaní užívateľov a lepšie tak zacieliť riadené sekvencie e-mailov. Môže ísť napríklad o welcome kampaň alebo opustený košík. S automatizáciou Vám pomôže aj náš nástroj pre e-mailing Mail Komplet. Ľahko si tu nadefinujete scenár. Kampane sa na jeho základe posielajú samy a Vy šetríte čas.

Personalizácia

Štúdie ukazujú, že práca vynaložená na správne cielené a personalizované kampane sa oplatí. Generické e-maily bez oslovenia, správneho zacielenia či dokonca chybná personalizácia majú za následok nezáujem, odhlásenie či označenie e-mailov odosielateľa ako spam.

Naopak správne zacielené kampane majú násobne väčšiu návratnosť. Narodeninové kampane môžu byť skvelým nástrojom pre budovanie brandu a vernosti voči značke. Personalizované predmety e-mailov môžu zdvihnúť mieru otvorenia e-mailu.

Personalizáca nadobúda na dôležitosti a pre rok 2021 ide jednoznačne o jeden z TOP trendov, ktorému by firmy mali venovať pozornosť. Nejde však len o generovanie oslovenia v tele, prípadne predmetu e-mailu. Správy aj ponuky by ste mali šiť na mieru konkrétnemu segmentu svojho publika, rovnako ako ponúkať konkrétne produkty konkrétnym ľuďom a v neposlednom rade posielať kampane spustené automaticky na základe správania zákazníka (napríklad opustený košík).

EmailRedesign

Trendy diktujú predovšetkým technológie. Podľa štúdií dnes prezerá e-mail na telefóne až 80% ľudí. S tým ide ruka v ruke potreba prehodnotiť všeobecný vzhľad posielaných správ.

Jedna z hlavných tém predpovedaných marketérmi je minimalizmus. E-maily by mali byť prehľadné, dobre štruktúrované a bez zbytočných detailov, ktoré by príjemcu mohli rozptyľovať. Držte sa jednej hlavnej témy a nepreháňajte to s obrázkami či grafikou. Veľa úspešných marketérov navrhuje dokonca e-maily obsahujúce len obyčajný text, namiesto záplavy grafických prvkov a obrázkov.

Používajte bloky jasných a výrazných farieb, ktoré upútajú pozornosť príjemcu.

Interaktívne e-maily

Tieto e-maily sú cestou, ako príjemcu vtiahnuť a zapojiť. Inými slovami vzbudiť v ňom záujem o Vaše e-maily, a zároveň o Vašu značku a nakoniec aj produkt. Spôsobov, ako robiť e-mailing zaujímavejšie je hneď niekoľko. Animované tlačidlá a výzvy na akciu, užívateľovi tvorený obsah či ankety, obrázkové a produktové Carousely. Mnohé z týchto možností sú náročnejšie na spracovanie, možno ich však nakódovať.

Dúfame, že vďaka tomuto článku budete v obraze a nájdete inšpiráciu či víziu do budúcnosti. Ale hlavne, že aspoň niektoré z týchto tipov využijete vo svoj prospech a pomôžu Vám s úspešným e-mail marketingom v roku 2021.

Váš Mail Komplet

Zdieľajte tento článok:

Okomentujte tento článok

Naspät
hore