Nepremeškajte žiadnu e-mail marketingovú novinku. Sledujte Boldem blog.

Prejsť na blog
Všetky články

Prečo e-mail marketing?

E-mail, skvelý komunikačný nástroj, bez ktorého by sme si dnešný svet nedokázali ani predstaviť. Len sa zamyslite nad tým, koľko e-mailov denne dostávate a na koľko e-mailov denne odpoviete. Komunikácia je v dnešnej dobe oveľa jednoduchšia a rýchlejšia. A čo potom taký e-mail marketing?

Prečo e-mail marketing?

Vďaka nemu je propagácia služieb a produktov efektívnejšia a mnohokrát aj účinnejšia než akákoľvek iná reklama. E-mail marketing je skvelý ako pre získavanie nových leadov a ich premeny na existujúcich a lojálnych zákazníkov, tak na komunikáciu a udržiavanie už existujúcich vzťahov.

Je dobré si uvedomiť, že aj keď doba pokročila a máme k dispozícii niekoľko ďalších sociálnych platforiem, ktoré môžu byť na komunikáciu so zákazníkmi použité, tak e-mail stále patrí medzi # 1. Existuje mnoho dôvodov, prečo je e-mail jednoducho najlepší pre online predaj a prečo by ste ho mali zaradiť medzi Vaše TOP priority:

  1. Ide o najčastejší komunikačný kanál, ktorý je z 99% používaný na dennej báze, čo nemožno povedať o ostatných sociálnych platformách. 58% používateľov v prvom rade kontroluje svoje e-maily, až potom sociálne siete.
  2. K dispozícii máte svoju vlastnú databázu kontaktov, s ktorou môžete pracovať a na ktorú môžete priamo zacieliť. Posty na ostatných sociálnych platformách, môžu byť hocikedy suspendované či dokonca úplne zmazané, a to kedykoľvek a bez udania dôvodu. Ani kombinácia Facebook a Twitter Vám nezabezpečí takú spätnú väzbu, ako e-mail samotný. 
  3. E-mail má bezkonkurenčne najlepšiu konverziu. Zákazníci, ktorí nakupujú produkty cez e-mailovú ponuku míňajú o 138% viac než Tí, ktorí e-mail s ponukou neobdržali. 
  4. V porovnaní s ostatnými platformami má e-mail marketing najvyššiu návratnosť investícií (ROI), ktorá sa rovná 4400%. Podľa štúdie Campaign Monitor je to vďaka tomu, že každý vynaložený dolár na e-mail marketing zarobí 44 dolárov.

V závere si povieme jednu obrovskú výhodu e-mailingu. Kúzlo automatizácií! Automatizácia Vám však nezabezpečí voľnosť, teda moment, kedy si poviete - teraz už nemusím nič riešiť. Stále sa budete musieť o svojich zákazníkov zaujímať a starať. Avšak, automatizácie Vám pomôžu zostaviť strategickú cestu, ktorá ešte viac zacieli na zákazníkov, zvýši Vašu konverziu a pomôže Vám rýchlejšie zareagovať na nimi vykonanú akciu.

V dnešnej dobe nie je cieľom posielať hromadu e-mailov každý deň s nádejou, že čím viac kampaní pošlem, tým viac spätnej väzby dostanem. Omyl! Možno táto stratégia fungovala pár rokov späť, kedy sa s e-mail marketingom a hromadnými kampaňami začínalo. Dnes ale celý proces funguje inak. Cieľom nie je za každú cenu vyprázdniť sklad, ale ponúknuť zákazníkom produkty, ktoré potrebujú a preferujú.

Ako príklad si môžeme uviesť nákup elektroniky. Predstavte si, že si zákazník kúpi televíziu. V tomto prípade nemá žiadny zmysel mu v ďalších kampaniach ponúkať rovnaký tovar - televíziu. Mailing by tu absolútne postrádal akýkoľvek zmysel a s veľkou pravdepodobnosťou by ste o týchto zákazníkov prišli, pretože by sa skôr alebo neskôr z odberu Vašich noviniek odhlásili. Radšej mu teda v ďalšom mailingu ponúknite iné príslušenstvo, ktoré by sa mu mohlo ku kúpenej televízií hodiť.

Čo je teda cieľom? Pozorovať správanie Vašich zákazníkov a ponúknuť im presne to čo chcú alebo čo by sa im mohlo hodiť. Vďaka automatizácií si môžete ľahko vytvoriť plán, ktorý sa bude aktuálne odvíjať od správania zákazníka. Zákazník si niečo kúpi a Vy naňho začnete postupne baliť komunikačný mix. S ohľadom na nákupný cyklus môžete trvanie kampane nastaviť na 15-30 dní. Záleží, čo svojim klientov ponúkate.

Ďalším príkladom môže byť predaj kávy. Predstavte si, že ste predajca kávy, ktorú ponúkate svojim zákazníkom. Nemá žiadny zmysel posielať kampaň s novou ponukou hneď na druhý deň po tom, čo si u Vás zákazník tovar zakúpil. Prispôsobte kampane podľa toho, koľko g / kg kávy si zákazník kúpil a na koľko dní mu môže káva vydržať. Podľa toho mu pošlite po 15-30 dňoch personalizovanú kampaň, kde mu pripomeniete, že je na čase dokúpiť zásoby a takto môžete pokračovať ďalej, nech už predávate čokoľvek.

Zamyslite sa nad svojou ponukou a vymyslite chytľavé a pútavé kampane, ktoré budú Vašich zákazníkov baviť nie otravovať a nudiť. Skúste ich zapojiť do nejakej interakcie / súťaže a na základe toho im ponúknite zľavu. Možností je niekoľko.

Automatizácia Vám ušetrí čas a zároveň Vám zvýši konverziu. 320% vyššie výnosy plynú práve z automatizovaných kampaní! Tak na čo ešte čakáte? Pripravte si welcome kampaň, kampaň na opustený košík, meninové alebo reaktivačné kampane ešte dnes.

Dúfame, že sa Vám článok páčil a ak máte na nás akékoľvek otázky, tak neváhajte a ozvite sa nám!

Váš Mail Komplet

Zdieľajte tento článok:

Okomentujte tento článok

Naspät
hore