Ako sa meria miera prekliku

Účelom miery prekliku je ukázať, ako je vaša kampaň úspešná a koľko ľudí kliklo na aspoň jeden odkaz. Miera prekliku však nie je vyjadrená absolútnym číslom, ale pomerom. Systém Mail Komplet meria mieru prekliku (click rate) podľa nasledujúceho vzorca:

Počet unikátnych príjemcov, ktorí klikli
-------------------------------------------------------------------
Počet príjemcov

Je teda jedno, či príjemca klikne raz alebo viackrát a je jedno, či klikne na jeden alebo viac odkazov. Do miery prekliku sa započíta jeho prvý preklik na akýkoľvek odkaz.

Prečo miera prekliku

Miera prekliku je zavedená preto, aby ste ju mohli použiť pre porovnanie úspešnosti rôznych kampaní, ktoré majú rôzne počty príjemcov. Prakticky prevádza počet unikátnych príjemcov, ktorí klikli, z absolútnych čísel na relatívnu veličinu.

Násobný preklik príjemcu mieru prekliku neovplyvní

Jeden príjemca môže v e-maily kliknúť viackrát. Buď klikne na viac odkazov alebo sa k e-mailu niekoľkokrát vráti a klikne potom niekoľkonásobne na rovnaký odkaz. Takto znásobrný preklik však mieru prekliku neovplyvní, započítava sa totiž vždy len prvý preklik na každého príjemcu.

Násobné prekliky sa zaznamenávajú

To, že sa pre mieru prekliku počíta len s prvým preklikom príjemcu však neznamená, že by systém Mail Komplet ostatné prekliky nezaznamenával. Práve naopak. Všetky prekliky sú systémom Mail Komplet zaznamenávané a je možné ich sledovať v reportoch. Hodia sa totiž pre ďalšie vyhodnocovania. 

Môžete sledovať na ktorý odkaz príjemcovia klikali a to ako z unikátneho pohľadu (je započítaný len jeden preklik na každého príjemcu), tak z neunikátneho (je započítaný každý klik každého príjemcu).

URL adresa a pozícia odkazu

Prekliky na odkazy môžete sledovať podľa URL adresy alebo podľa pozície. V prípade sledovania podľa URL adresy sa zlúčia prekliky z viacerých odkazov s rovnakou URL adresou do jednej položky prehľadu. Tento prehľad použijete v prípade, keď chcete zistiť, čo (aký odkaz/obsah) príjemcu najviac zaujalo a na čo najčastejšie príjemcovia klikali.

V prípade sledovania podľa pozície sa prekliky na odkazy s rovnakou URL adresou nezlučujú. Hlavným identifikátorom odkazu v prehľade potom nie je URL adresa, ale číslo pozície odkazu. Tento prehľad použijete v prípade, keď chcete zistiť, na akej pozícii sa vybranému odkazu najviac darilo a na ktorý príjemcovia najviac klikali. Bežne to bývajú odkazy na začiatku e-mailu, ale môžu to byť pokojne aj odkazy uprostred e-mailu podporené obrázkom a vhodným textom s výzvou k akcii.

Nenašli ste, čo ste hľadali?

Nenašli ste, čo ste hľadali v našom výukovom centre, ani v našich video nápovedách?
Pokiaľ potrebujete pomôcť, napíšte nám na e-mail alebo zavolajte na 541 212 143.

Naspät
hore